Tutteli

Identitetskris

Alla människor går ju igenom någon sorts identitetskris, man vet inte riktigt var man hör hemma vem man är vad man tycker att är rätt eller fel tex.

Jag anser till EN VISS DEL att alla skönhetsoperationer är en sort av identiteskris. Man är inte riktigt nöjd med sig själv. Alla (de flesta) har en period då de anser att någonting på deras kropp borde fixas. Jag tycker ju nog att man skall vänta till en viss ålder när man är lite mognare och se om man ännu då inte är nöjd med sin kropp.

Jag förstår ju såklart dem som varit med om olyckor och inte ser ut som sig själva mer. Eller om det drabbar dig så otroligt mycket fysiskt och psykiskt så att du måste fixa till nåt.

Dock, det skrämmande är ju att de flesta som tycker att "jag vill bara fixa till en sak" inte stannar med det, utan vill kanske sen ha lite sstörre läppar, smalare kinder, fettsugning etc.

Tror det viktigaste (i vissa fall) vore att
försöka bli nöjd med sig själv.
Inte är det ju nåt kul med att se ut
som så många andra.

Och jo jag förstår att man fixar till nåt om man verkligen int sitter o tänker på nå annat och tex börjar skada sig själv pga det. Det som lite var min poäng är att man vanligtvis hittar något nytt på sin kropp som man inte trivs med när man rättat till det man tidigare ansåg vara fult.

Taget från google


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har aldrig hittat på ett sätt att bli nöjd med mig själv :( skall på mitt tredje ingrepp i nästa vecka. Har opererat brösten, näsan och nu läpparna...

2010-06-03 » 09:40:04
Postat av: Jessi Fox

jag svarar på så många kommentarer jag hinner.. om jag var speciellt engagerad i den frågan är en annan femma :)

2010-06-03 » 09:56:42 URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Madde

Det är väldigt viktigt att man försöker hitta sig själv och blir nöjd med den man är!

2010-06-03 » 11:38:16 URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: JeleN

Diggar att läsa dina inlägg. Du tar upp viktiga ämnen. Säger som du, man hittar allti d något nytt man inte gillar med sin kropp/sitt utseende.. Det är synd att många fått en felaktig bild i hur vi människoe ska se ut, tror dte är mkt medias fel. Och att vi så gärna vill bli accepterade och vara som alla andra. Jag tkr man ska vara som man är född att vara, ingen är ju född ful på nåt sätt. Men har man ont av sina probelm tkr jag det är bra att det finns tillgång till operationer och sånt:)

2010-06-03 » 17:42:11 URL: http://jelenjohansson.blogg.se/
Postat av: Amanda Rieem - EN MASJÄVEL

ungefär som en frgestund hela tiden :p hih

2010-06-04 » 00:27:08 URL: http://mandyego.blogg.seblogg.se
Postat av: johanna

riktigt bra text!

SV: kul! med studentvisum så går et inte att jobba laglig i USA så jag jobbar inte. men boendet går bra ändå, jag har CSN lån så det funkar. vad skulle du vilja plugga här och har du funderat på var? kramar

2010-06-04 » 05:11:08 URL: http://johannakml.blogg.se/
Postat av: Anonym

cool bild

2010-06-04 » 09:36:46 URL: http://mondaytosunday.blogg.se/

Säg er åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0